Zjednodušte si personální činnost s pomocí docházkového systému
Efektivní činnost podniku spočívá jednak ve správném a řádném vedení podniku, jednak v práci manažerů, ale hlavně v práci zaměstnanců. Zaměstnanci jsou v podstatě takovým základním stavebním kamenem, bez nichž by většina činností v podniku nemohla být uskutečňovaná – ať už se jedná o kancelářské pozice, o samotné dělníky, nebo o kuchařky či uklízečky. Celkově by měl podnik šlapat jako hodinky a měl by tak fungovat ve všech oblastech.
Problematika docházky je řešena téměř v každém podniku. Zákon stanovuje povinnost evidovat pracovní dobu zaměstnanců, ovšem podniky řeší situaci také právě z důvodu efektivního fungování podniku. Jestliže by si zaměstnanci dělali z práce holubník, a chodili do ní, jak se jim zachce, bylo by složité docházku nejen evidovat, ale celkově by podnik prostě přestal fungovat. Ať už se jedná o výrobu na zakázku, o nepřetržité provozy nebo o jakýkoliv jiný typ podniku.
Efektivní docházkový systém by tak měl umožnit evidovat zejména pracovní dobu zaměstnanců, rovněž však může kontrolovat pracovní výkon. Lze jej pořídit v základních verzích či v komplexních verzích. Komplexní verze pak nabízí nejen samotnou evidenci docházky zaměstnanců, ale také propojení především s účetním či mzdovým oddělením, s personálním oddělením, umožňuje rozepisovat a plánovat směny, evidovat čerpání dovolené, a mnoho dalšího.
Časovou evidenci lze provádět také přes mobilní telefon nebo přes web.Přes mobilní telefon stačí jednoduše zavolat a zaevidovat čas, dokonce i za více zaměstnanců. Přes web lze zaevidovat jak příchod či odchod, tak také například odchod pouze k lékaři. Rovněž lze zadat čerpání dovolené.
Tyto systémy dokážou v současné době zastat opravdu velké množství práce. Může se jednat například o různé dotykové terminály, čtečky čipový karet nebo přímo čipů, některé dokonce fungují také na otisky prstů (ty jsou pravděpodobně nejefektivnější, protože otisk vlastního prstu nikdo neztratí, tak jako čipy a čipové karty). Stačí si jen vybrat.