Propagujte se skvělými webovými stránkami
Pokud už vyvíjíte koncept, produkt nebo službu v rámci firmy nebo jiného společenství, nechte si zřídit webové stránky. Zákazníkovi tak nemusíte pokaždé složitě vysvětlovat nebo vypisovat na propagační letáčky, stačí jeden malý, šikovný odkaz. Tam přehledně uvedete vše o sobě, svém produktu a vaší prodejně. To se samozřejmě jednoduše řekne, jenže pro někoho, kdo o stránkách moc neví může být zadání požadavku tápavé.
Obujte se do bot uživatele
V prvé řadě budete potřebovat název domény, přesněji řečeno volné domény. Jméno by mělo být jednoduché, lehce zapamatovatelné a obsahovat co nejméně pomlček, čísel a podobně.
Dále byste měli mít jasnou představu o svém logu, názvu firmy a také dobrou navigaci. Ta zajistí hladký pohyb zákazníka na stránkách. Nezasekne se například v nějaké podstránce, ze které se nebude umět dostat zpátky na tu domovskou.
Většina z nás pravidelně brouzdá po internetu, jaké chování u sebe sledujete? Chodíte raději na weby skrz desktopový nebo mobilový prohlížeč? Vaši zákazníci se asi také budou chtít připojit z mobilu. Dopřejte jim proto život bez frustrace pomocí responzivního designu. Měl by produkovat různé verze stránky pro různá zařízení, tj. variaci velikostí obrazovek.
Pro vaše vlastní účely doporučuju web spojit s nějakým statistickým systémem. Jeden z nejrozšířenějších je Google Analytics spolu s Google Tag Manager. Můžete zde pozorovat velké množství dat o vašich návštěvnících – odkud přišli, kolik času stráví, jestli si dají položky do košíku. Skrze to můžete analyzovat své nedostatky nebo i efektivitu vašich placených reklam nebo třeba sociálních sítí.
Co se týká samotného obsahu, měli byste uvést všechny potřebné informace jako jsou:
· Otevírací hodiny
· Kontaktní informace
· Rozsah služeb včetně ceníku (např. nabízíte-li kadeřnické nebo manikérské služby)
· Recenze nebo ukázky vaší práce
· Případně můžete také tvořit užitečný obsah pro vaše zákazníky prostřednictvím blogu a článků.